β¨ Werk jij vanuit bezieling?
Voor mij betekent bezield ondernemen werken vanuit je diepste drijfveren. Maar hoe vaak doen we dat écht? Hoe vaak gaan we op de automatische piloot en vergeten we ons af te vragen wat ons écht energie geeft?
In mijn eerste blog deel ik mijn gedachten over dit thema. Wat betekent bezield werken voor mij? Hoe heb ik ontdekt wat me drijft? En welke keuzes hebben mij hier gebracht?
π Lees mijn verhaal via de link in bio.
π₯ Ik ben benieuwd: wat betekent bezieling voor jou? Deel het met me in de comments!
#bezieldwerken #ondernemenmetpassie #creativiteit #persoonlijkeontwikkeling #blogger
Fotografie: @medea_huisman
De BrandMap.
Een merk met een ziel. Dat is waar ik graag mee samen werk.
Een merk bouwen is zoveel meer dan een logo of een paar mooie kleuren. Het gaat over de kern van wie je bent, over wat je wilt dat anderen voelen wanneer ze jouw merk ervaren. Over zichtbaar zijn op een manier die resoneert met de juiste mensen, vanaf het allereerste moment. De BrandMap is mijn manier om jou daarbij te helpen.
De BrandMap is geen standaard logo of simpel kleurenschema. Het is een visuele vertaling van wie jij bent en wat je wilt uitstralen. In de BrandMap zit een op maat gemaakt logo inbegrepen, evenals een helder, bezield document dat jouw kleuren, typografie, beeldgebruik en vooral: jouw eigenheid vangt. Het geeft je de stevigheid om met vertrouwen, trots en zelfverzekerdheid naar buiten te treden. Een solide basis.
Wat een klant zei:
"Iris, jouw enthousiasme en bevlogenheid hebben niet alleen geleid tot een WAUW-effect van mijn nieuwe huisstijl, maar ook tot een diepere verbinding met mijn merk. Ik ben zo blij dat ik jou heb gevonden in deze belangrijke fase."
De laatste tijd heb ik een aantal prachtige BrandMaps mogen opleveren, en de positieve reacties van mijn opdrachtgevers hebben me zelfs verrast. Ik weet wat ik waard ben en wat ik kan, maar er is niets mooiers dan die onverwachte, oprechte waardering van een klant.
Dat is precies waarom ik dit doe. Om ondernemers (misschien wel jij) te helpen om hun diepste waarden en dromen zichtbaar te maken. Zodat je niet alleen naar buiten treedt met een mooie stijl, maar met een verhaal dat raakt en blijft hangen.
De BrandMap is de perfecte start, en kan altijd uitgroeien tot meer, zoals een volledig brandboek of andere visuele vertalingen. Ik werk met aandacht en zorg, en daarom heb ik deze maand nog maar een paar plekken vrij voor een BrandMap. Benieuwd naar wat de BrandMap voor jouw merk kan betekenen en wat de investering is? Stuur me een bericht voor een vrijblijvend gesprek.
#BrandMap #Merkidentiteit #VisueleIdentiteit #Ondernemerschap #Branding #Grafischvormgeving
Kleur
Ik houd zo van kleur, vooral het maken van de juiste combinaties en verhoudingen met elkaar. Het kan elkaar versterken maar ook breken. Zo is mij het volgende verhaal bijgebleven van Piet Mondriaan, waarvan ik niet zeker weet of het klopt;
De kunstenaar zou al lange tijd bezig zijn met een schilderij welke hij aan zijn vrienden meerdere keren voor bijna af verklaart. Wanneer zijn vrienden zien dat het schilderij enkel uit lijnen en primaire gekleurde vakjes bestaat besluiten ze een geintje uit te halen en er een vakje bij te kleuren, want dat zou hij toch niet merken. Echter, de volgende dag is hij opnieuw begonnen omdat er volgens hem iets toch niet klopte.
Het klinkt misschien gek, maar ik kan mij dit helemaal voorstellen. Ik kan enorm verzeild raken in de juiste tint of kleur of net dat ene grafische element in een ontwerp. En als het dan klopt, dan ontstaat er pure euforie, een innerlijk weten en gevoel van; JA, dit is het! Als ik dat niet heb, dan is het nog niet af en presenteer ik het nog niet aan mijn opdrachtgever.
Uit de oude doos: een bijzonder project uit 2016! π¦β¨
Destijds was mijn onderneming bekend als HIP design & styling. Ook al is het inmiddels een tijd geleden, dit project verdient absoluut een ereplaats in mijn portfolio. Wat was ik trots dat ik hieraan mocht meewerken – en eerlijk gezegd, vond ik het ook behoorlijk spannend als 25 jarige!
Als jonge tiener begon ik mijn loopbaan in de frituur, en later stond ik achter de bar bij Sportpark Weversteeg in Otterlo.
Hoewel ik veel plezier had in het werken achter de bar in de voetbalkantine, was dit zeker niet mijn droombaan. Desalniettemin was ik een aantal jaren later ook blij verrast toen ik werd gevraagd om mee te denken over het interieurplan voor het nieuw te bouwen sportpark Kastanjebos. De Architect en de aannemer namen het grote werk voor hun rekening, terwijl ik de eer had om de finishing touch te verzorgen. β¨
Van interieuradvies, kleurkeuzes, verlichting en meubels, tot het meedenken over de uitstraling van de bar, de grafische vormgeving in het pand – zoals de silhouetten op de deuren, de zwart-wit foto’s van de voetbalteams door de jaren heen, én de opfrissing van het logo. β½οΈ
Ik mag dan geen groot voetbalfanaat zijn, maar mijn voetbalhart ligt toch wel bij SVO in Otterlo. π
ENTHOUSIAST!
Ik ben ontzettend enthousiast om de vernieuwde visuele identiteit van Flincc Communicatieconcepten te presenteren!
In deze post zie je het opgefriste logo, de stijlkaart, het visitekaartje en de LinkedIn-banner. Deze elementen zijn ontworpen met frisse, contrasterende kleuren en strakke lijnen, waardoor ze perfect de speelse en professionele uitstraling van Flincc weergeven.
In het moodboard zie je terug dat ik mij heb laten inspireren door geometrische vormen/blokken. Als kind begonnen we allemaal te leren en te spelen met deze geometrische blokken (zie post over beelden uit het moodboard). Dit heb ik symbolisch terug laten komen in de identiteit van Flincc. Iets leren doen we ons leven lang en dat moet vooral heel leuk zijn en kan op een speelse manier.
Met een bold lettertype en dynamische grafische elementen creëren we een identiteit die niet alleen opvalt, maar ook aanspreekt. Deze ontwerpen zijn klaar voor gebruik op verschillende platforms, van sociale media tot zakelijke communicatie.
Wat vind jij van deze nieuwe stijl? Ik hoor graag je gedachten! ππ
Dankjewel @helen_zwiers voor jouw vertrouwen en fijne samenwerking! ππ»
Online uitingen
In de vorige post liet ik jullie een sneak peek van het moodboard zien. Vandaag neem ik je een stap verder mee! Deze kleuren en vormen zijn de vertaling van die inspiratie naar een visuele vorm die kracht en speelsheid samenbrengt.
De online uitingen voor Flincc zijn fris, professioneel en speels. Met felle, contrasterende kleuren zoals paars, roze en groen, vallen ze direct op. Het gebruik van bold typografie en strakke, geometrische vormen creëert een moderne uitstraling die de aandacht trekt.
De identiteit die je hier ziet komt voor uit een stijlkaart welke ik voor Flincc ontwikkelde. Deze zal ik delen in een volgende post.
P.s. Voor de Leek onder ons: de teksten zijn ter invulling. Ontwerpers gebruiken ‘Lorem Ipsum’ om hun ontwerpen te vullen zonder dat de tekst afleidt. Zo kunnen wij onze focus houden op de lay-out en typografie! βΊοΈ
Beelden uit een moodboard.
Er broeit iets nieuws…Een frisse wind, een krachtige mix van strakke lijnen en verrassende kleuren. Minimalistisch, maar met een speelse twist. Een stijl die zowel professionaliteit als creativiteit uitstraalt.
In dit concept zitten twee unieke werelden, elk met hun eigen energie, klaar om impact te maken. Dit gaat over groei, visie, en het vertellen van iets dat écht blijft hangen.
Wat roept het bij jou op?
Waarom ik werk met passie
Deze quote raakt mij diep. Het herinnert me eraan waarom ik elke dag met zoveel plezier aan mijn ontwerpen werk. Wanneer je doet waar je echt van houdt, voelt werk niet meer als een verplichting, maar als een kans om je creativiteit en passie te uiten.
Voor mij is elke dag bij Bu-rood een avontuur vol inspiratie en vreugde. Het is niet gewoon werk, het is mijn manier om mijn liefde voor design en mijn drive om iets moois te creëren te delen. Het maakt mijn werk niet alleen een carrièremogelijkheid, maar een verlengstuk van mijn geluk en levensvreugde.
Dus als je samenwerkt met Bu-rood, werk je niet alleen met een designer, maar met iemand die elke dag met volle overgave en plezier aan de slag gaat om jouw visie tot leven te brengen. Laten we samen iets creëren dat je blij maakt!
Hier is Iris.
Leuk al die foto’s van opdrachten, quotes en collages, maar wie is nou eigenlijk het gezicht achter Bu-rood? Mijn naam is Iris en ik ben de creatieve geest achter Bu-rood. Mijn rode krullen symboliseren de kracht, authenticiteit en speelsheid die ik in mijn werk leg.
Ik ben 33 lentes jong, en naast mijn liefde voor design, ben ik een fanatiek krachttraininger, houd ik van motorrijden (wat ik te weinig doe), zingen, en ben ik zo nu en dan achter de piano te vinden. Daarnaast wandel ik graag en breng ik veel tijd door in de natuur. Als persoon ben ik vol levensenergie, altijd enthousiast, houd ik van grapjes en ben ik gedreven in alles wat ik doe. De quote “Do what you love and never work another day” is dan ook helemaal mijn motto!
Bij het samenwerken met mij, gaan we samen op zoek naar de essentie en dat laten we tot uiting komen in jouw ontwerp. Ik luister aandachtig, ben eerlijk en direct, en creëer iets wat jouw innerlijke potentie weerspiegelt.
Kortom, een creatieve krullenbol met vurig rood haar en een eigen ontwerp bureau. Oftewel: Bu-rood.
Fotografie: @medea_huisman
π Trouwkaart: Tijdloos en Betoverend β¨
Al meer dan 7 jaar geleden stapten ze in het huwelijksbootje, maar hun trouwkaart blijft een absolute favoriet. Zelfs de BABS zei: “Ik heb al heel wat trouwkaarten gezien, maar deze is echt prachtig.” Wat een geweldig compliment, al zeg ik het zelf!
Het echtpaar wist precies wat ze wilden, en dat zie je terug in deze unieke kaart. De kleur van de kaart matchte perfect met de jurk van de bruid, waardoor er zeker een vleugje “something blue” aanwezig was. π
Voor de kaart kozen we voor luxe 300 grams Ice Silver Metallic papier, dat een prachtige glans en een extra luxe uitstraling geeft. Precies wat je wilt op zo’n speciale dag! β¨π°βοΈπ€΅βοΈ
Swipe om deze schitterende kaart te zien en laat je inspireren voor jouw speciale dag! ποΈ
Logo Reveal: Alex & Aphrodite β¨
De afgelopen weken had ik de eer om samen te werken met een bijzondere vrouw: @alexandradenhertog . Wat zij de wereld brengt, is puur goud voor vrouwen. Samen zijn we diep gedoken in de essentie van haar bedrijf, waar haar doelgroep, aanbod, persoonlijke energie en de kracht van Aphrodite samenkomen tot één unieke beleving.
Naast het logo heb ik ook een stijlkaart ontwikkelt die de basis vormt voor de huisstijl. Een stijlkaart is meer dan alleen een verzameling kleuren; het legt de fundering voor de uitstraling en herkenbaarheid van een merk. Zorgt voor samenhang en maakt de ervaring compleet. In de afbeeldingen deel ik het logo en kleurenpalet dat de energie van Alex & Aphrodite perfect vangt.
De inhoud staat al klaar; nu is het alleen nog wachten tot haar website live gaat. Met deze derde post geven we je alvast een glimp van de bijzondere energie die tot leven komt. Blijf ons volgen voor de officiële lancering! π€
Symbolen *Sneak peak*
Symbolen hebben de kracht om direct en zonder woorden een boodschap over te brengen. Ze spreken een universele taal die culturen en talen overstijgt, waardoor ze een breed publiek kunnen aanspreken. Door hun eenvoud zijn ze gemakkelijk te onthouden, wat essentieel is voor de herkenbaarheid van een merk.
Daarnaast kunnen symbolen diepe emoties oproepen en krachtige associaties creëren. Ze kunnen de kernwaarden en persoonlijkheid van een merk visueel communiceren, wat bijdraagt aan een sterke merkidentiteit.
Ik geloof er sterk in dat vorm altijd inhoud volgt. Symbolen zijn flexibel en tijdloos, wat betekent dat ze kunnen meegaan met de tijd en veranderingen. Zo blijft een merk herkenbaar en relevant, ongeacht trends, en kunnen de symbolen in verschillende situaties en media hun werk goed blijven doen.
Deze symbolen heb ik ontworpen en gebruikt binnen het logo. Hierdoor heeft het logo op meerdere lagen een diepe betekenis. Daarnaast kunnen de symbolen ook los worden ingezet zoals ze hier zijn opgemaakt. Misschien kan je de verbinding al maken tussen de beelden uit het moodboard en deze symbolen.
Het logo zal ik op een later moment onthullen. Stay connected ;)
Materiaal
In de wereld van conceptontwikkeling en design spelen materiaal- en kleurkeuze een cruciale rol bij het overbrengen van de juiste boodschap en het creëren van een visuele impact. Deze keuzes zijn niet slechts esthetische overwegingen; ze vormen de basis van de ervaring die je ontwerp biedt.
De keuze van materiaal kan een ontwerp letterlijk en figuurlijk gewicht geven. Of het nu gaat om papier, karton, of digitale media, elk materiaal heeft zijn eigen textuur, glans, en gevoel dat bijdraagt aan de beleving.
Materiaalkeuze is de tastbare dimensie.
Fotografie: @medea_huisman
Moos
Broertje van Mats. Een trotse tante, inmiddels van 4 mini mensen. Het kaartje voor Moos is in dezelfde opzet als die van Mats, maar dan toch even anders. Een zachtere kleur en een meer beren thema. Moos is een van de blijste (inmiddels) peuters die ik ken. Met zijn blonde piek kuif en zijn vrijwel altijd aanwezige glimlach maakt hij zijn broer Mats beretrots.
‘Maar wat doe jij dan eigenlijk als ik vragen mag?’… en van het één kwam het ander. Maureen Story, Voeding voor de geest. Kleurrijk, warm en uitnodigend, precies zoals ze is en wat je terug ziet in haar nieuwe flyer. Door mij te verbinden met haar en goed te luisteren naar wat zij wil, heb ik voor haar een nieuwe flyer ontworpen die past bij haar bedrijf, huisstijl maar ook bij haar als persoon. Maureen nodigt uit, om naar te luistern, om naar te kijken. Daarom zijn we van haar bestaande A5 flyer naar een gevouwen ‘uitnodiging’ gegaan.
Om dan bovenstaande vraag te beantwoorden; Ik maak visuele uitingen die passen bij jouw bedrijf en bij jou als persoon.
@voedingvoordegeest
Materiaal
In de wereld van conceptontwikkeling en design spelen materiaal- en kleurkeuze een cruciale rol bij het overbrengen van de juiste boodschap en het creëren van een visuele impact. Deze keuzes zijn niet slechts esthetische overwegingen; ze vormen de basis van de ervaring die je ontwerp biedt.
De keuze van materiaal kan een ontwerp letterlijk en figuurlijk gewicht geven. Of het nu gaat om papier, karton, of digitale media, elk materiaal heeft zijn eigen textuur, glans, en gevoel dat bijdraagt aan de beleving.
Materiaalkeuze is de tastbare dimensie.
Fotografie: @medeahuisman
Bezieling
Bezieling is de drijvende kracht achter elk succesvol ondernemerschap. Het is die diepgewortelde passie en overtuiging die een ondernemer doet opstaan, zelfs als de uitdagingen groot zijn. Wanneer je met bezieling werkt, straal je niet alleen energie en vastberadenheid uit, maar creëer je ook een onweerstaanbare aantrekkingskracht die klanten, partners en medewerkers inspireert en verbindt.
Ondernemers met bezieling zijn niet alleen gericht op winst; ze zijn gedreven door een hoger doel. Ze zien hun bedrijf als een middel om iets waardevols bij te dragen aan de wereld. Deze diepere motivatie zorgt ervoor dat ze met volle overgave en integriteit te werk gaan, wat hen helpt om unieke producten, diensten en ervaringen te creëren.
Bezieling brengt ook veerkracht. Waar anderen misschien zouden opgeven, blijven bezielde ondernemers doorgaan. Hun passie geeft hen de kracht om door te zetten, oplossingen te vinden en steeds weer te innoveren. Dit maakt hen niet alleen succesvol op de korte termijn, maar zorgt ook voor duurzame groei en impact.
In een wereld waar veel bedrijven op dezelfde manier concurreren, is het de bezieling die het verschil maakt. Het is het onzichtbare ingrediënt dat ervoor zorgt dat een bedrijf niet alleen goed draait, maar echt bloeit. Succesvolle ondernemers zijn degenen die vanuit hun hart werken en hun passie laten schitteren in alles wat ze doen.
Dit is waar ik in geloof en waar ik mee werk.
Geboortekaartjes
Toen mijn familie me vroeg om het geboortekaartje voor mijn neefje te ontwerpen, kon ik natuurlijk geen nee zeggen. Hoewel het niet mijn core business is, vond ik het ontzettend leuk om te doen en het werd erg gewaardeerd. Inmiddels is Mats wat ouder. De woorden "wijs" en "eigen" passen perfect bij hem. Hij is een slim mannetje met een sterke eigen wil en weet precies hoe hij dingen voor elkaar krijgt met zijn grote ogen.
Voor het ontwerp adviseerde ik om het eerste en laatste kaartje te drukken op 300 grams houtvrij natuurkarton, en het middelste deel op 300 grams kaftpapier. In het begin van mijn carrière werkte ik bij een grote papierleverancier, op de grafische afdeling. Dat was vast geen toeval ;).
Het kaartje kreeg nog een klein houten detail (een strikje) op de voorkant. Alle kaarten werden geperforeerd en verbonden met een sisal touwtje (niet zichtbaar in de mock-up).
Mood
Sfeer. Het kan zo alles bepalend zijn. De sfeer in huis, bij een groep mensen maar ook bij een product of merk. Voelt het warm, koud, gezellig, betrouwbaar, mysterieus? Door een collage te maken voel je een bepaalde sfeer. Je voelt gelijk of er nog iets mist of dat het klopt, althans ik wel. Ik start mijn projecten altijd door in te voelen op de aanvraag, de persoon en de dienst waar het om draait. Vervolgens geef ik beeld aan dat gevoel door middel van een moodboard.
Voor der verandering maakte ik dit moodboard op een buitenmuur, een creatief proces kan namelijk overal. En laat ik nou ook nog eens een écht buitenmens zijn. Win-win!
Fotografie: @medea_huisman
Mood
Sfeer. Het kan zo alles bepalend zijn. De sfeer in huis, bij een groep mensen maar ook bij een product of merk. Voelt het warm, koud, gezellig, betrouwbaar, mysterieus? Door een collage te maken voel je een bepaalde sfeer. Je voelt gelijk of er nog iets mist of dat het klopt, althans ik wel. Ik start mijn projecten altijd door in te voelen op de aanvraag, de persoon en de dienst waar het om draait. Vervolgens geef ik beeld aan dat gevoel door middel van een moodboard.
Voor der verandering maakte ik dit moodboard op een buitenmuur, een creatief proces kan namelijk overal. En laat ik nou ook nog eens een écht buitenmens zijn. Win-win!
Fotografie: @medea_huisman
Tijdens mijn afscheidslunch bij mijn laatste baan in loondienst kreeg ik een kaart met daarop deze quote. Het raakte me, omdat het zo goed bij mij past. Blijkbaar heb ik dat ook aan mijn collega’s overgebracht.
Dit is wat je kunt verwachten als je met mij samenwerkt: Bu-rood Concept & Design is mijn passie. Ik zet graag de essentie kracht bij door middel van visuele uitingen. Je kunt bij mij terecht voor grafische vormgeving, versterking van je merkbeleving en identiteit, conceptontwikkeling en fotografiestyling.
Wat je over mij moet weten: ik ben niet in één hokje te plaatsen. Als jouw energie en de essentie van je project matchen met mijn aanpak, kijk ik graag samen naar de mogelijkheden.
Mood
Sfeer. Het kan zo alles bepalend zijn. De sfeer in huis, bij een groep mensen maar ook bij een product of merk. Voelt het warm, koud, gezellig, betrouwbaar, mysterieus? Door een collage te maken voel je een bepaalde sfeer. Je voelt gelijk of er nog iets mist of dat het klopt, althans ik wel. Ik start mijn projecten altijd door in te voelen op de aanvraag, de persoon en de dienst waar het om draait. Vervolgens geef ik beeld aan dat gevoel door middel van een moodboard.
Voor der verandering maakte ik dit moodboard op een buitenmuur, een creatief proces kan namelijk overal. En laat ik nou ook nog eens een écht buitenmens zijn. Win-win!
Fotografie: @medea_huisman
Mood
Sfeer. Het kan zo alles bepalend zijn. De sfeer in huis, bij een groep mensen maar ook bij een product of merk. Voelt het warm, koud, gezellig, betrouwbaar, mysterieus? Door een collage te maken voel je een bepaalde sfeer. Je voelt gelijk of er nog iets mist of dat het klopt, althans ik wel. Ik start mijn projecten altijd door in te voelen op de aanvraag, de persoon en de dienst waar het om draait. Vervolgens geef ik beeld aan dat gevoel door middel van een moodboard.
Voor der verandering maakte ik dit moodboard op een buitenmuur, een creatief proces kan namelijk overal. En laat ik nou ook nog eens een écht buitenmens zijn. Win-win!
Fotografie: @medea_huisman
Kleur
Het vertelt je verhaal. Het is de kern van je huisstijl, de ziel van je identiteit, en een essentieel onderdeel van grafische vormgeving. Kleuren roepen emoties op, versterken je boodschap, en maken je merk herkenbaar. Kies je kleuren met zorg, want ze communiceren wie je bent, nog vóór de woorden dat doen.
Fotografie: @medea_huisman
Mood
Sfeer. Het kan zo alles bepalend zijn. De sfeer in huis, bij een groep mensen maar ook bij een product of merk. Voelt het warm, koud, gezellig, betrouwbaar, mysterieus? Door een collage te maken voel je een bepaalde sfeer. Je voelt gelijk of er nog iets mist of dat het klopt, althans ik wel. Ik start mijn projecten altijd door in te voelen op de aanvraag, de persoon en de dienst waar het om draait. Vervolgens geef ik beeld aan dat gevoel door middel van een moodboard.
Voor der verandering maakte ik dit moodboard op een buitenmuur, een creatief proces kan namelijk overal. En laat ik nou ook nog eens een écht buitenmens zijn. Win-win!
Fotografie: @medea_huisman
Mood
Sfeer. Het kan zo alles bepalend zijn. De sfeer in huis, bij een groep mensen maar ook bij een product of merk. Voelt het warm, koud, gezellig, betrouwbaar, mysterieus? Door een collage te maken voel je een bepaalde sfeer. Je voelt gelijk of er nog iets mist of dat het klopt, althans ik wel. Ik start mijn projecten altijd door in te voelen op de aanvraag, de persoon en de dienst waar het om draait. Vervolgens geef ik beeld aan dat gevoel door middel van een moodboard.
Voor der verandering maakte ik dit moodboard op een buitenmuur, een creatief proces kan namelijk overal. En laat ik nou ook nog eens een écht buitenmens zijn. Win-win!
Fotografie: @medeahuisman
Meer bekijken